Thursday, October 22, 2009

Sekadar Coretan

SalaAmuLLAHi Alaykum..

Dengan nama ALLAH..
Selawat atas Rasul..

Hamba ini hanyalah musafir
Kembara di laluan tandus
Menuju hari pertemuan
Sesat di suatu simpang

Cuba menghirup cebisan-cebisan
Dari tinggalan-tinggalan sepi
Ratapan hati Rabiah meraih kudusnya
Coretan puisi cinta dari Asiah tika tersiksa oleh suaminya sendiri
Desakan madah rindu titipan Masyitah
Rintihan kasih suci Sumayyah lantaran Quraisy
Deretan kepasrahan Hajar ditinggalkan Ibrahim
Tangisan keinsafan Hawa dipisahkan dari Adamnya
Pengabdian Zulaikha saat Yusuf di sisinya

Zikir derita dari bibir
Kerana terasa hilang kasihMU
Sukar ku lafaz kecintaan
Sakitnya untuk dibukti kesetiaan
Pada setulus kasih
Hanya untukMU TUHANku

Betapa kekasih-kekasihMU asalnya dari laman tandus
Mampu mereka menghadapi
Apakan aku ini
Dari bumi bertuah milikMU
Segala sudah tersedia
Maka aku menjadi manja
Dalam lingkung rezeki kurniaMU

Lingkarkan aku dengan rahmat
Pimpinkan aku dengan kudrat
Dari anugerah terindah yang KAU miliki
Ya TUHAN
Hanya padaMU bisa ku pasrahkan segala

aku tak mampu lagi
Mengharung hidup sendirian
Berilah padaku teman
Pembimbing dan pelindung
Dalam kembaraku
Menuju mardhotiLLAH

0 comments: