Sunday, October 25, 2009

Gerimis Sepi

SalaAmuLLAHi Alaykum..

Dengan nama ALLAH
Salawat atas RasuluLLAH

Debar di hati tak kunjung padam. Benarkah dia sentiasa mengekori? Apakah sudah tiba waktunya? Seperti bayang-bayang, terlalu dekat dengan kita. Seperti urat nadi kita sendiri, malah lebih dekat dari itu.

Ah, hati! Tenanglah dikau. Kesempatan masih ada, pergunakan sebaiknya. Mengapa harus takut andai segala persiapan telah kau sediakan sebaiknya?

Aduhai! Aku malu andai ada kesilapan yang tidak aku nampak. Raqib mencatit, Atid juga mencatat. Terkadang mungkin hadir riya dalam hati sehingga amal yang dicatat Raqib berpindah ke nota Atid.

Istighfarlah sentiasa. Mudah-mudahan diampuni dan diletakkan semula di catitan Raqib.

Diri ini penuh noda. Entah berapa banyak titik hitam yang tak bisa kupadam sebelum tiba saatnya. Aku tak sanggup lagi hidup, hanya menambah dosa.

Berputus asa dengan rahmat ALLAH itu lebih berat azabnya. Di dunia tak tenang, di akhirat tak aman.

AstaghfiruLLAH. Faghfirli ya Rabb. Ighfir zunubi.
Aduhai! Siapalah aku ini hendak mengarah-arah ENGKAU? Aku hanya hambaMU. Sudahlah penuh dosa, kotor dan hina. Asalku dari titisan mani yang mengalir dari saluran yang kotor. Tubuh yang kau pinjamkan ini asalnya dari tanah yang dipijak-pijak, malah dikencingi dan diberakkan binatang. Ke sanalah aku akan dikembalikan. KepadaMU aku akan ditemukan.

Namun apa aku akan dibenarkan melihat wajahMU yang mulia? Atau KAU akan berpaling dari diriku? Tinggallah aku di nerakaMU merasakan azab dan siksa yang tak mungkin tertanggung.

0 comments: